Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Ποταμός Βενέτικος

  Μερικοί άνθρωποι, όταν πορεύονται, δεν κοιτούν ούτε δεξιά, ούτε αριστερά. Δε σταματούν. 

  Απλώς πηγαίνουν, ακολουθώντας το χαραγμένο δρόμο από το σημείο Α στο Β, με το βλέμμα αυστηρά καρφωμένο στον προορισμό τους. 

  Κάποτε φτάνουν, και ίσως τότε να ηρεμούν. Μα έχουν χάσει όλη την ενδιάμεση πορεία και όλα όσα θα μπορούσε αυτή να τους προσφέρει. 

  Εγώ πάλι, προτιμώ να λειτουργώ διαφορετικά. Όταν πορεύομαι, όταν ταξιδεύω, για μένα σημασία έχει το Ταξίδι - η διαδρομή. 

 Όταν κοιτάζεις γύρω σου, όταν αφιερώνεις χρόνο να δεις, να προσέξεις, να παρατηρήσεις, όταν επιδιώκεις να γνωρίσεις και είσαι ανοιχτός, σπάνια θα βγεις ζημιωμένος. Γιατί κάθε κοίταγμα έχει αξία, κάθε κοίταγμά σου είναι μια υποψήφια διαδρομή. Και κάθε διαδρομή που θα επιλέξεις, είναι μια ακόμη εμπειρία που προστίθεται στις εμπειρίες του ταξιδιού σου και σε κάνει να πορεύεσαι πλουσιότερος. Πιο γεμάτος.

  Μερικές φορές, λοιπόν, το μόνο που χρειάζεται να κάνεις, είναι να βγεις λίιιγο από το δρόμο σου... και απλώς, να αφεθείς στο καινούριο.


  Κάπως έτσι, γνώρισα ένα μικρό, αλλά πανέμορφο τμήμα του ποταμού Βενέτικου. 

 Ταξιδεύοντας βόρεια της Καλαμπάκας, στο Μουργκάνι και με κατεύθυνση προς τα Γρεβενά, κοίταξα  ανέμελα δεξιά... και έκπληκτη, πρόσεξα πράσινα νερά να φιδογυρίζουν ανάμεσα σε βράχια που μου θύμισαν έντονα τη μορφολογία των βράχων των Μετεώρων.





Ο ποταμός Βενέτικος σε καλεί, δεν μπορείς να αντισταθείς στη γοητεία του.








  Περνώντας μια γέφυρα, υπάρχει ένα μικρό πλάτωμα όπου μπορεί κανείς να σταματήσει το όχημά του, και κάνοντας μια εύκολη κατάβαση, μπορεί να βρεθεί σε ένα λεπτό, πλάι στο ποτάμι.





Το θέαμα είναι ονειρεμένο. 





Ήσυχα, καθάρια νερά, κυλούν αργά, παίρνοντας μαζί
 τους κάθε σου σκέψη και αφήνοντάς σου μόνο γαλήνη.


Κοιτώ το κιόσκι-παρατηρητήριο πέρα ψηλά, και κρυφογελώ. 

Όχι, είναι καλύτερα εδώ κάτω. 

Εδώ κάτω, νιώθεις το ποτάμι να σου μιλά, γίνεσαι κομμάτι του και γίνεται κομμάτι σου. 





 Δεν μπορώ να αποφύγω τη σκέψη: πόση ομορφιά θα είχα χάσει, πόση γαλήνη, αν προχωρούσα απλώς από το σημείο Α στο Β... αν δεν κοιτούσα δεξιά, αν δεν έβγαινα λίιιιγο από το δρόμο μου...

Ναι, σημασία έχει το Ταξίδι.




  Ο Βενέτικος (λέγεται και Βελονιάς) είναι ποταμός της Δυτ. Μακεδονίας, με συνολικό μήκος 297 χλμ. Πηγάζει από το Σμόλικα, τη Βάλια Κάλντα και τον Όρλιακα, είναι ένας από τους μεγαλύτερους παραποτάμους του Αλιάκμονα και ρέει ανατολικά (διασχίζει τους νομούς Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης, Ημαθίας και Πιερίας), περνώντας μέσα από κατακόρυφους κροκαλοπαγείς βράχους και σχηματίζοντας τις περίφημες Πύλες του Βενέτικου. Εκβάλλει στον Θερμαϊκό κόλπο, λίγο νοτιότερα από τις εκβολές του Αξιού ποταμού και δημιουργεί ένα εκτεταμένο δέλτα, πλούσιο σε χλωρίδα και πανίδα.

 Ο Βενέτικος φημίζεται για τα πέτρινα τοξωτά γεφύρια του. Στο παρελθόν είχε 19, τα περισσότερα από τα οποία σώζονται έως και σήμερα, με πιο γνωστά το γεφύρι του Αζίζ Αγά (του 1727, κοντά στο χωριό Τρίκωμο) και το γεφύρι της Πορτίτσας (του 1743, κάτω από το χωριό Σπήλαιο). 

 Το ποτάμι προσφέρεται για δραστηριότητες όπως ψάρεμα, ράφτινγκ και καγιάκ. (πηγές: 1, 2)



43 σχόλια:

  1. Αναμφίβολα, ένα από τα πολλά σου χαρίσματα είναι κι αυτό της μεταδοτικότητας! Όσο για την φιλοσοφία σου περί Ταξιδιού, με βρίσκει απλά απόλυτα σύμφωνη... Η Ελλάδα πανέμορφη πραγματικά! Φιλιά γλυκά ομορφιά μου και καλά μας Ταξίδια πάντα :)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθούλα μου, πόσο χάρηκα που σε είδα και πάλι εδώ! Μου έλειψες, βρε!! Επιτέλους, άφησες λιγάκι στην άκρη τα βιβλία!! :)))
      Σε ευχαριστώ πολύ για όσα μου έγραψες! Φιλάκια κι από εμένα!

      Διαγραφή
  2. Μαγευτικό μέρος! Έτσι ακριβώς, αν δεν βγεις εκτός σχεδίου δεν θα ζήσεις τίποτα ξεχωριστό.. Σε χαίρομαι Έλλη μου γιατί έχεις πιάσει το νόημα.
    Ελπίζω να είσαι καλά γενικότερα, έχουμε καιρό να μιλήσουμε..
    Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες τι μπορεί να κρύβεται κάτω από μια γέφυρα επαρχιακού δρόμου; Η μαγεία σε όλο της το μεγαλείο, άλλο να σου το λέω κι άλλο να το βλέπεις live...
      Είμαι του προγραμματισμού ως άνθρωπος, δεν μπορώ να λειτουργήσω αλλιώς στην καθημερινότητά μου (λίστες, οργάνωση κλπ). Βρίσκω όμως και ευκαιρίες να ξεφεύγω λίγο από τα σχέδια - είναι βαρετός ο δρόμος όταν τον κάνεις συνέχεια καρφί από το Α ως το Β... άσε που χάνεις πολλά!
      Ειδικά όσον αφορά τα ταξίδια, γίνομαι το άκρο ανάποδο! Ούτε προγραμματισμό θέλω, ούτε τίποτα... όπου πάμε και όπως βγει! Και μέχρι στιγμής, δεν το έχω μετανιώσει καθόλου!
      Τα υπόλοιπα, θα τα πούμε με mail. Για να καταλάβεις γιατί χάθηκα, δηλαδή...
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  3. Σε ευχαριστώ, Μαρία Έλενα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πραγματικά είναι ένα ονειρεμένο μέρος!!!!
    Χαίρομαι που χαίρεσαι την κάθε στιγμή!!
    Καλό απόγευμα
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσπαθώ! Δε θέλει και πολλά ο άνθρωπος για να είναι ικανοποιημένος και χαρούμενος!
      Φιλάκια, καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Ποσο ομορφες φωτογραφίες, τι εξαιρετική περιγραφή!!! Μπράβο σου Έλλη μου!!! Σε ευχαριστούμε που έστω και έτσι δινεις τη δυνατοτητα να ταξιδέψουμε νοητά και εμείς που δεν μπορούμε λογω πολλων υποχρέωσεων!!! Φιλιαααά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σας ευχαριστώ που είστε μαζί μου στα ταξίδια αυτά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Πανέμορφο τοπίο καί πολύ εντυπωσιακές οι φωτογραφίες σου Ελλη μου!!Η Ελλάδα έχη τόσα όμορφα μέρη!Μακάρι νά μπορούσα νά τά επισκεφτώ όλα!!
    Πάντα έτσι όμορφα νά περνας!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Dimi μου!
      Σου εύχομαι να το καταφέρεις, και να επισκεφθείς αν όχι όλα, τουλάχιστον τα περισσότερα μέρη!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Πόσες ομορφιες εχει η χωρα μας;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι καταπληκτικές φωτογραφίες είναι αυτές, Ελλη μου!!!
    Υπέροχο τοπίο, μαγευτικό !!
    Κάποτε θα αξιωθώ να κάνω μια μεγάααλη βόλτα , επομένως κρατάω και αυτή την ανάρτησή σου ως οδηγό !!!
    Φιλιά πολλά και να'σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν!
      Σου εύχομαι σύντομα να καταφέρεις να γνωρίσεις όλες τις ομορφιές που θέλεις!
      Φιλάκια κι από εμένα!

      Διαγραφή
  9. Τι ομορφα που μας το περιεγραψες Ελλη και τι ομορφες οι φωτογραφιες σου!
    Πιστευω οτι το ιδιο κανεις και με τους μαθητες σου! Τυχερα τα παιδια που διδασκεις! πολλα φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω! Σε ευχαριστώ! Πολύ!
      :)))
      Φιλάκια, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  10. Επειδή μου αρέσει το ταξίδι κάπως έτσι θα αντιδρούσα και εγώ !! Πράγματι είναι τόσο μα τόσο υπέροχο τοπία με νερά που είναι καθαρά για ποταμό ....
    Χαίρομαι που τώρα θα έχουμε ξεναγήσεις από την Μακεδονίτικη γη!!
    Ευχαριστούμε Ελλη μου και πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα νερά όντως ήταν πεντακάθαρα την ημέρα που πήγαμε... ήταν εντυπωσιακό! Και πολύ ήρεμα, στο συγκεκριμένο σημείο τουλάχιστον!
      Όσο για τις ξεναγήσεις, ναι, συλλέγω υλικό... ετοιμάζομαι!
      Φιλάκια, Νικόλ μου!

      Διαγραφή
  11. Κι εμένα μου αρέσει πολύ το ταξίδι, συμφωνώ μαζί σου !!!
    Πολλές φορές διαδρομή 3 ή 4 ωρών την έχω κάνει σε 6 ή 7 ώρες και την έχω απολαύσει. Την περιοχή που μας δείχνεις δεν την έχω επισκεφτεί και πραγματικά την ευχαριστήθηκα πολύ !!!! Μα πόσες ομορφιές έχει αυτός ο τόπος !!!!!!!!! Τις ευχαριστίες μου και τα φιλιά μου !!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ίδιο κι εγώ! Επειδή μου αρέσει να εξερευνώ και συνεχώς είμαι σταμάτα-ξεκίνα, βγαίνοντας συχνά από το δρόμο, αργώ πολύ να φτάσω στον προορισμό μου. Το καλό είναι πως και ο σύντροφός μου κινείται στο ίδιο μήκος κύματος, αλλιώς δε θα με άντεχε!
      Χαίρομαι που σου άρεσε το ποτάμι.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Ανώνυμος9/10/14, 2:36 μ.μ.

    Πόσο όμορφες οι φωτό!!! Συμφωνώ κι εγώ σημασία έχει το ταξίδι τελικά κι όχι τόσο ο προορισμός!! Με έχω πιάσει πολλές φορές φτάνοντας στο τέρμα, να αναπολώ την διαδρομή κι εν τέλει να την έχω ευχαριστηθεί περισσότερο!!
    Εχουμε εκπληκτικά μέρη!!! Τα λατρεύω τα ταξίδια!!!
    Σε φιλώ Ελλη μου κι απόλαυσα πολύ την βόλτα μας!!! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι που σου άρεσε (και που συμφωνούμε περί ταξιδιών και διαδρομών)!
      Το σημείο είναι πανέμορφο, και πολύ φοβάμαι πως ο φακός μου δεν κατάφερε να αποτυπώσει την ομορφιά του όπως ακριβώς την έβλεπαν τα μάτια μου... Στοχεύω να πάω ξανά εκεί, με την πρώτη ευκαιρία, και να μείνω κάποιες ώρες, να το ευχαριστηθώ όσο περισσότερο γίνεται. Υπάρχει ένα μικρό πλάτωμα στο ποτάμι, θα ήταν ωραίο για πικ-νικ και χαλάρωση.
      Στο μεταξύ, αναρωτιέμαι πώς να είναι το υπόλοιπο ποτάμι... τα σημεία του εκεί γύρω που δεν κατάφερα να δω εκείνη την ημέρα.
      Φιλάκια πολλά, Μαριλένα μου! :))

      Διαγραφή
  13. Πόσο συμφωνώ μαζί Έλλη μου και πόσο χαίρομαι που σκέπτεσαι έτσι, σαν εμένα.
    Υπέροχες και χαλαρωτικές οι φωτογραφίες σου, μ' ενθουσίασαν!!!!
    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω καταλάβει εδώ και καιρό ότι κινούμαστε στο ίδιο μήκος κύματος!
      :))
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Φιλάκια κι από εμένα!

      Διαγραφή
  14. Η τέταρτη φωτογραφία δεν υπάρχει! Λες και είναι κάποιο εξωτικό μέρος!
    Ζήλεψα...θα ήθελα δυο μέρες δικές μου να κάνω κι εγώ ταξίδι στα ήσυχα νερά του!!!
    Φιλάκια πολλά Έλλη μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να μη ζηλέψεις; Εδώ εγώ και ζήλεψα, τώρα που τις ξαναβλέπω τις φωτογραφίες... χαχα!! Και δεν έχω πειράξει καθόλου τα χρώματά τους... το νερό είχε αυτό το απίστευτο χρώμα, μου τράβηξε την προσοχή από το δρόμο!
      Φιλάκια, Αριστέα μου! ♥

      Διαγραφή
  15. Τι όμορφο τοπίο!!! Καταπληκτικό Έλλη! Θα συμφωνήσω με όσα λες στην αρχή,και εγώ έτσι λειτουργώ πάω δεξιά πάω αριστερά και συνήθως χάνομαι! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χεχε... δεν πειράζει, κι αυτό καλό είναι! Ξέρεις πόσες φορές χάθηκα και βρήκα κάτι υπέροχο, που ούτε καν το περίμενα; Αυτά είναι τα καλά...
      Φιλάκια πολλά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  16. Έλλη μου συμφωνώ απόλυτα!!!!Το ταξίδι είναι που έχει τη μεγαλύτερη σημασία....σ'ευχαριστούμε για τις όμορφες εικόνες!
    φιλιά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. πωπω Έλλη τι φανταστικό μέρος!!! θα συμφωνήσω πως σημασία δεν έχει η διαδρομή..τι να πει ένα ξερό ταξίδι χωρίς αναζήτηση! φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι! Γιατί να γνωρίσεις ένα μόνο πράγμα, όταν μπορείς να γνωρίσεις εκατό;
      Όλα είναι στο χέρι μας...
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  18. Πςςςςςςςςςςςςς το λες βρε παιδί μου!!! Μιλάμε για επίγειο περάδεισο!!! Μόνο Μετέωρα έχω πάει από εκείνα τα μέρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τα Μετέωρα είναι απίστευτα... και επιβλητικά! Χαίρομαι που τα επισκέφθηκες!
      Το σημείο που σας έδειξα δεν απέχει και πολύ από εκεί! Αν σε ξαναφέρει ο δρόμος προς αυτή την περιοχή, αναζήτησέ το, θα με θυμηθείς!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  19. Πραγματικά υπέροχο τοπίο! Το έχω επισκεφθεί και νομίζεις πως είσαι σε άλλον κόσμο! Αν το ψάξεις έχει και σημαντική γεωλογική αξία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό δεν το ήξερα, θα το ψάξω!! Σε ευχαριστώ για την πληροφορία, Τέτα μου!

      Διαγραφή
  20. Το ταξίδι σου μου θυμίζει τον "πηγαιμό για την Ιθάνκη" τόσο ποιητικό...
    Την πρώτη φορά που αντίκρυσα και γω τον ποταμό, ήμουν περίπου 12-13 χρονών, είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό από την ομορφιά της φύσης και το πράσινο χρώμα του νερού. Εκεί λέγεται ότι στον Β' παγκόσμιο πολεμο έπεσε γερμανικό τανκ και καλύφθηκε όλο από το νερό, τόσο βάθος έχει!!!
    Είναι υπέροχη εμπειρία να ταξιδεύτεις και να κοιτάς γύρω σου τα μέρη! Είναι παράδεισος... Αυτή τη διαδρομή την έκανα σχεδόν κάθε 2 βδομάδες όσο ζούσα Θεσσαλονίκη, τότε που έκλεισαν τα Τέμπη και κάθε φορά με γοήτευε,ακόμα και το βράδυ όταν ταξίδευα ήταν τρομακτική αλλά και γοητευτική διαδρομή.
    Αποτύτπωσες στην εικόνα Έλλη μου την ομορφιά του μέρους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ολίγον τι αλληγορικό... και η ζωή μας, άλλωστε, ένα Ταξίδι είναι! Ας ξεφεύγουμε από το δρόμο μας πού και πού, ας κοντοστεκόμαστε κι ας ανακαλύπτουμε, ας μη βιαζόμαστε να φτάσουμε...
      Ούτε αυτό με το τανκ το ήξερα, ενδιαφέρον! Ευτυχώς που δε βούτηξα δηλαδή, χαχα!! Πάντως το νερό σε προκαλεί να πέσεις, τόσο καθαρό είναι! Έχεις δίκιο, είναι γοητευτική διαδρομή.
      Φιλιά πολλά και σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου!

      Διαγραφή
  21. Να γιατί πρέπει να βγαίνουμε πότε πότε από το δρόμο μας...για όλη αυτή την ομορφιά και τη γαλήνη που κερδίζουμε!!
    Πανέμορφο μέρος!!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά!
      Καλή εβδομάδα επίσης, Μαρία μου, φιλιά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  22. th telia topia omwrfia sto megalioths eisai fwberh................. filakia kali eydomada.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω! Σε ευχαριστώ!!
      Φιλάκια, Βάσω μου, και καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή

Μη διστάσετε να μου πείτε τη γνώμη σας... Χαίρομαι πάντοτε την επικοινωνία μαζί σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...