Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

"Κάδρο ενός φιλμ νουάρ" ~ 24ος Διαγωνισμός "Φωτογραφίζειν"


 Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε ο 24ος Διαγωνισμός "Φωτογραφίζειν" ο οποίος διεξήχθη στο ιστολόγιο της Μαρίας Νι. (Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά). 

 Το θέμα του Διαγωνισμού ήταν το "Κόκκινο".

 Πρώτη μου σκέψη; Το κόκκινο του αίματος. 

 Δεύτερη σκέψη; Να υλοποιήσω κάτι που σκεφτόμουν καιρό (και να το κάνω έτσι ώστε να εντάσσεται όσο το δυνατόν περισσότερο στο θέμα).

 Σκεφτόμουν να κάνω μια σκηνοθετημένη λήψη, να διαμορφώσω εγώ την πραγματικότητα. Και ήθελα να το κάνω με συγκεκριμένο τρόπο.

 Έχω βγάλει ξανά σκηνοθετημένες φωτογραφίες του εαυτού μου, είναι ένα είδος φωτογραφικού πειραματισμού που με εξιτάρει. Συνήθως "τσαλακώνομαι" σε αυτές, και η φωτογραφία που μου έβγαλα και που έστειλα τελικά στο διαγωνισμό δεν αποτέλεσε εξαίρεση.

 Μπορεί η λήψη να είχε τις δυσκολίες της για μένα (το να θες να φωτογραφίσεις σωστά τον εαυτό σου και ταυτόχρονα να είσαι ξαπλωμένος στο πάτωμα δεν είναι και πολύ εύκολη υπόθεση!), μπορεί το τελικό αποτέλεσμα να έχει τις ατέλειές του, αλλά μου άρεσε η όλη διαδικασία και την απόλαυσα. 


"Κάδρο ενός φιλμ νουάρ"



  Ευχαριστώ θερμά όλους τους φίλους που τίμησαν με τις ψήφους τους τη φωτογραφία μου και στέλνω τα συγχαρητήριά μου στην meΜαρία μας για τη διάκρισή της (θα τη βρείτε στο ιστολόγιό της mytripssonblog), καθώς και σε όλους τους άλλους συμμετέχοντες για τις υπέροχες, κατακόκκινες φωτογραφίες τους.

 Μαρία μου, σε ευχαριστώ πολύ-πολύ για τη φιλοξενία! 



 Μπορείτε να δείτε τη φωτογραφία που διακρίθηκε 
καθώς και όλες τις άλλες που έλαβαν μέρος εδώ


(Για τους φίλους που ενδιαφέρονται σχετικά, η Μαρία ενημερώνει πως ο Διαγωνισμός "Φωτογραφίζειν" θα κάνει ένα διάλειμμα για το καλοκαίρι, και θα ξεκινήσει και πάλι το φθινόπωρο).



Info:

►Το φιλμ Νουάρ

 Είναι ένας κινηματογραφικός όρος που χρησιμοποιείται κυρίως για να ορίσει ένα συγκεκριμένο στυλ σε αστυνομικές ταινίες του Χόλιγουντ, οι οποίες δίνουν έμφαση στον κυνισμό των χαρακτήρων και στα κίνητρά τους (τα οποία είναι κυρίως συναισθηματικά-ερωτικά).

  Η κλασική περίοδος του φιλμ νουάρ στις ΗΠΑ εκτείνεται από τις αρχές της δεκαετίας του '40 ως το τέλος της δεκαετίας του '50. Πολλές από τις ιστορίες που διαδραματίζονται στις ταινίες αυτής της εποχής και αρκετές από τις συμπεριφορές των χαρακτήρων προέρχονται από το χώρο του αστυνομικού μυθιστορήματος στις ΗΠΑ κατά την περίοδο της Οικονομικής Ύφεσης. Βασικά χαρακτηριστικά των νουάρ είναι ο χαμηλός φωτισμός, οι έντονες αντιθέσεις σε άσπρο-μαύρο και αρκετές επιρροές από το γερμανικό εξπρεσιονισμό. 

  Ο όρος film noir (στα γαλλικά "μαύρη ταινία") αποδόθηκε για πρώτη φορά σε ταινίες του Χόλιγουντ από τον Γάλλο κριτικό Νίνο Φρανκ το 1946. 

  Όταν έληξε η Γερμανική Κατοχή στη Γαλλία, άρχισαν να συρρέουν στις γαλλικές κινηματογραφικές αίθουσες διάφορες Αμερικάνικες ταινίες με ποικίλες χρονολογίες παραγωγής. Οι Γάλλοι κριτικοί τις είδαν όλες μαζί, τις σύγκριναν και διέκριναν πρώτοι ένα ενιαίο στυλ, το οποίο ονόμασαν νουάρ (μαύρο), εξαιτίας των ομοιοτήτων που διέκριναν ανάμεσα στις ταινίες αυτές και σε κάποια μυθιστορήματα που είχαν αναδημοσιευτεί σε λαϊκά γαλλικά αστυνομικά περιοδικά υπό τον τίτλο «Μαύρη σειρά».

 Ωστόσο, ο νεοσύστατος όρος ήταν άγνωστος στους περισσότερους επαγγελματίες της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας της "κλασικής εποχής" του είδους. Ουσιαστικά, ο όρος καθορίστηκε εκ των υστέρων από τους κριτικούς και τους ιστορικούς του κινηματογράφου, ενώ έως και σήμερα μεταξύ των ειδικών παραμένει το ερώτημα αν το φιλμ νουάρ αποτελεί ξεχωριστό κινηματογραφικό είδος ή όχι.


Η αισθητική, η υπόθεση, οι χαρακτήρες, οι τοποθεσίες

 Η αισθητική του νουάρ είναι σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένη από τον Γερμανικό Εξπρεσιονισμό: έντονο κοντράστ, φωτοσκιάσεις, παραμόρφωση της εικόνας μέσω περίεργων γωνιών λήψης, καθρεφτίσματα, λοξά καδραρίσματα, κλειστές συνθέσεις κάδρου, λήψεις με ευρυγώνιο φακό και άλλα.

 Κύρια θέματα του είδους είναι η ζήλια, το έγκλημα, ο φόνος, η προδοσία, ο φαταλισμός και η απιστία.

 Συνήθως (χωρίς όμως να συμβαίνει σε όλα τα έργα του είδους) οι πρωταγωνιστές είναι: ο ιδιωτικός ντετέκτιβ, η μοιραία γυναίκα (femme fatale), οι διεφθαρμένοι αστυνομικοί, οι ζηλόφθονες σύζυγοι, πράκτορες ασφαλιστικών εταιριών και άλλοι.

 Οι ταινίες του είδους συνδέονται με κάποιο αστικό σκηνικό (συνήθως, μεγαλουπόλεις). Κέντρα δράσης αποτελούν μπαρ, νυχτερινά μαγαζιά, ύποπτα ξενοδοχεία, μπιλιαρδάδικα και λέσχες τυχερών παιχνιδιών, ενώ η κορύφωση πολλών ταινιών λαμβάνει χώρα σε βιομηχανικά σκηνικά (π.χ. διυλιστήρια, εργοστάσια, αμαξοστάσια τρένου, μονάδες παραγωγής ενέργειας κ.ά.)

Πηγές:


► Το κάδρο

 "Με το κάδρο, είτε πρόκειται για σχεδόν τετράγωνο (διαστάσεις 4:3), είτε για cimenascope (16:9), είτε σε οποιεσδήποτε άλλες διαστάσεις, το σινεμά αρχίζει να σκέφτεται τον κόσμο - ακόμα και αν δεν μας έχει δείξει τίποτα μέχρι εκείνη τη στιγμή γι΄αυτόν. Δεν είναι απλώς ένα τεχνικό στοιχείο του σινεμά, είναι μέρος της κινηματογραφικής σκέψης. Είναι μια θέση οπτικής, μια θέση από όπου βλέπουμε τα πράγματα, τα αντιλαμβανόμαστε και μας δημιουργούνται συναισθήματα γι΄αυτά. 

  Το κάδρο διαποτίζει την ταινία a priori, όπως η βαρύτητα".


Πηγή:
Γιώργος Παυλίδης,




70 σχόλια:

  1. Είσαι φοβερή!!
    Και ήθελα να σε ρωτήσω ποιο ήταν το μοντέλο σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Εγώ η ίδια... (Πού να βρούμε πρόθυμο μοντέλο τις περίεργες ώρες που μας έρχονται οι εμπνεύσεις;)
      :))
      Φιλιά πολλά-πολλά!

      Διαγραφή
  2. Ήταν φανταστικό και του εδωσα την υψηλοτερη βαθμολογια! Ευγε Ελλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χαίρομαι που σου άρεσε η προσπάθειά μου! Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και για τη στήριξη.
      :)

      Διαγραφή
  3. Υπέροχη φωτογραφία και έμπνευση. Μέσα στις επιλογές μου και η δική σου και της Μαρίας που βγήκε πρώτη. Ήμουν και σχεδόν σίγουρη ότι ήταν δική σου. Φωτογράφος πρώτης κλάσης κυρία μου!!
    Τα συγχαρητήριά μου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, Άννα μου, σε ευχαριστώ! Χάρηκα που σου άρεσε (κι αναρωτιέμαι πώς με κατάλαβες...)
      Φιλιά κι από εμένα!

      Διαγραφή
    2. Σε κατάλαβα μάτια μου- σχεδόν σίγουρη ήμουν -επειδή το άτομο που θα έβγαζε τέτοια φώτο σίγουρα αγαπάει τη φωτογραφία και έχει ταλέντο.Σίγουρα ασχολείται όχι τραβώντας φωτογραφίες γενικά αλλά με την τέχνη της φωτογραφίας και απο τις δικές σου δουλειές το έχω καταλάβει πως το έχεις. Υπέθεσα λοιπόν ότι η Έλλη κρύβεται από πίσω.χαχαχαχα

      Διαγραφή
    3. Θεέ μου! Κατά τα άλλα ο διαγωνισμός είναι μυστικός... κι εγώ φανερώνομαι τόσο πολύ μέσα από τη δουλειά μου;!
      Όντως αγαπώ τη φωτογραφία και προσπαθώ να μάθω όσα περισσότερα μπορώ σχετικά με αυτή. Πολύ θα ήθελα να παρακολουθήσω μαθήματα κάποια στιγμή, ή έστω κάποιο σεμινάριο.

      Διαγραφή
  4. Πολλά μπράβο Έλλη μου όχι μόνο για την όμορφη φωτογραφία σου, αλλά γιατί έκανες συγχρόνως το μοντέλο και τον φωτογράφο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και το μοντέλο... και το φωτογράφο... συν το γενικότερο styling του χώρου (και του εαυτού μου, βεβαίως-βεβαίως)!
      Πολλά ευχαριστώ, Κατερίνα μου! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχη φωτογραφία πραγματικά!!!
    Σε αυτό το διαγωνισμό όλες ήταν ωραίες!!!! το κόκκινο είναι το αγαπημένο μου χρώμα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Ελένη μου!
      Ναι, ήταν όλες οι φωτογραφίες ωραίες, και φλογάτες!
      Η δική μου δεν είχε και τόσο κόκκινο, η αλήθεια είναι, αλλά αποφάσισα να κινηθώ εκ του ασφαλούς - δεν ήθελα με τίποτα να μετατρέψω τη φωτογραφία σε σπλάτερ, ούτε βέβαια να τρομάξω τους φίλους που θα την έβλεπαν στο διαγωνισμό.
      Το κόκκινο είναι υπέροχο χρώμα, γεμάτο ζωντάνια! Και παθιάρικο, επίσης! :)

      Διαγραφή
  6. Multi task σε βρίσκω Έλλη μου! Πολύ ωραία ιδέα και το αποτέλεσμα θεαματικό!!! Θα έκανε και για αφίσα ταινίας ή εξώφυλλο βιβλίου. Άνετα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Multi task, πράγματι! Ήθελα τόσο να δοκιμάσω αυτή τη λήψη, θα έσκαγα αν δεν το έκανα. Και η Μαρία μας με το θέμα του διαγωνισμού μου έδωσε το πάτημα και την ευκαιρία...
      Χάρηκα που σου άρεσε! :)

      Διαγραφή
  7. Πολύ εμπνευσμενη και καλλιτεχνική φωτο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μια χαρά τα πήγε η σκηνοθετημένη φωτό σου αν κρίνω από την βαθμολογία Έλλη!
    Σε βρίσκω very,very(όχι χολοσκασμένη καλέ) προχωρημένη στην καλλιτεχνική σύλληψη και αυτό μου αρέσει ιδιαίτερα καθότι δεν μένεις στα…..ευκολάκια!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πήγε πολύ-πολύ καλά, δεν έχω παράπονο!
      Όσο για τα ευκολάκια... αφού με ξέρεις τώρα! Οι προκλήσεις με εξιτάρουν!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Πάντα πας την φωτογραφία λίγο παραπέρα από τα συνηθισμένα. Πολύ ωραία λήψη. Δυστυχώς ξέχασα όχι μόνο να στείλω φωτογραφία στο διαγωνισμό, αλλά και να ψηφίσω...
    Καλημέρα και φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το προσπαθώ... Μου αρέσει να ανακαλύπτω δυνατότητες και να εξερευνώ νέες θεματικές.
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Δεν πειράζει που δεν ψήφισες, την επόμενη φορά.
      Φιλιά πολλά και καλό βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  10. Είσαι πολυτάλαντη!!!!
    Μπράβο σου....

    Γλυκιά καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπραβο Ελλη! Υπεροχη φωτογραφια! Απολαυσα πολυ αυτη την αναρτηση με τις τοσο ενδιαφερουσες πληροφοριες για το σινεμα.
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν όσα είδες και διάβασες, Χριστίνα μου!
      :)

      Διαγραφή
  12. Μπράβο Έλλη, φοβερή εκτέλεση και πολύ καλή σκέψη!! Δικαίως διακρίθηκε! Φιλιά πολλά!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Μόνο που θα κάνω μια μικρή διόρθωση: η meMaria μας διακρίθηκε, η οποία κατέθεσε μια απίστευτη λήψη που λάτρεψα!
      Φιλιά πολλά κι από εμένα και σε ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  13. οκ το ομολογώ , την προσπέρασα γιατί τη θεώρησα ψεύτικη για να είναι αληθινή! Τι θέλω να πω; Ότι πώς μπορούσα να σκεφτώ πουλάκι μου ότι θα σκηνοθετούσες και θα ποζάριζες ταυτοχρόνως ε;
    Φοβερή!!!
    Φιλιά :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα!! Μα δε σκέφτηκες κι εσύ ότι αν ήταν έτσι τα πράγματα δεν θα την έβλεπες καν τη λήψη να συμμετέχει στο διαγωνισμό; Θα την είχε ήδη απορρίψει η Μαρία!
      Έπρεπε να σε υποψιάσει το δεξί χεράκι που δε φαίνεται καθόλου στο κάδρο... (φωτογράφιζε, ντε!!) :))
      Να είσαι καλά! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Αχ βρε Έλλη μου που με "χτυπάς" τώρα.....! ως ...ΣΙΝΕΦΙΛ ξέρεις ότι το film noir και οι ΙΣΤΟΡΙΕΣ NOIR είναι αναπόσπαστα δεμένες με τον συναισθηματικό μου κόσμο.
    Σαν τώρα βλέπω και την δημιουργία της φωτογραφίας σου ε τότε όλα αποκτούν την ενότητα που πρέπει....!
    Μπράβο κορίτσι μου για το δημιούργημά σου και τις συμμετοχές όλων σας.
    Μπράβο....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήξερα ότι είναι το "πεδίο" σου αυτό, και να σου πω την αλήθεια την περίμενα την επίσκεψή σου, Γιάννη μου! Ανυπομονούσα να δω πώς θα σου φανεί η λήψη.
      Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ!

      Διαγραφή
  15. Ανώνυμος8/6/16, 8:17 μ.μ.

    Πολύ εμπνευσμένη φωτογραφία, ρισπέκτ που την κατάφερες μόνη σου, γιατί όντως δεν πρέπει να ήταν εύκολο και να ποζάρεις και να προσπαθείς να βγάλεις την φωτογραφία όπως την θες!!!! Μπράβο σου και πάλι μπράβο σου!
    Όμορφο βράδυ να έχεις! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, blogger της διπλανής πόρτας! Και για το πέρασμα και που μου χάρισες τη γνώμη σου.
      Ναι, δεν ήταν εύκολο, γιατί έπρεπε να κρυφτεί από το κάδρο το ότι την έβγαζα εγώ η ίδια τη λήψη και ταυτόχρονα, από τη μία να μη χαθεί το νόημα της φωτογραφίας που ήθελα να περάσω, κι από την άλλη να κρατηθούν αξιοπρεπώς μερικά δομικά στοιχεία των νουάρ που ήθελα (λοξό κάδρο, φωτοσκιάσεις, κοντράστ).
      Καλό βράδυ επίσης! :)

      Διαγραφή
  16. Αν θυμάμαι καλά, όταν την ψήφισα μεταξύ άλλων είχα γράψει και για την "εξαίρετη σκηνοθεσία" και το μυαλό μου πήγε αμέσως σε σένα...σίγουρη 100% δεν ήμουν, αλλά ήμουν 99%....χαχα!
    Συγχαρητήρια πολλά! Πραγματικά υπέροχη φωτογραφία!
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, κάτι τέτοιο έγραψες, το θυμάμαι το σχόλιό σου... με έκανες να χαρώ πολύ την ώρα που το διάβαζα.
      Συγχαρητήρια και σε εσένα για την υπέροχη λήψη σου! Άξιζε τη διάκριση, η φωτογραφία σου ήταν εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα.
      Φιλιά πολλά κι από εμένα, καλό Σ/Κ να έχεις!

      Διαγραφή
  17. Ε τώρα πλάκα κάνεις ότι όλο αυτό το -θεαματικότατο- (όσο και νουάρρρρρ!) αποτέλεσμα, είναι ολοκληρωτικά δική σου προσπάθεια! Το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό και θα το έβλεπα με μεγάλη χαρά, κι ως ένα εξώφυλλο (νουάρ) βιβλίου! ;) (γιααααα σκέψου το! και βασικά, κατοχύρωσε την φωτογραφία σου ως δημιουργός, ξέρεις εσύ..) Καλημερούδια και φιλιά ομορφιά μου ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όοοχι... δεν κάνω πλάκα! :)) Χαίρομαι που σου άρεσε η θεματική και full σκηνοθετημένη αυτοφωτογραφία μου!
      Όσο για το εξώφυλλο, λες; Όπως και να έχει, είμαι πάντα ανοιχτή σε όλα. Αν ποτέ γραφτεί τέτοιο βιβλίο και μου ζητηθεί η φωτογραφία, ευχαρίστως να την παραχωρήσω!
      Φιλιά πολλά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  18. Καταπληκτική!!!!
    Η αγαπημένη μου!
    Μπράβο Έλλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Μαρία μου! Χάρηκα πολύ-πολύ που σου άρεσε και που έγινε μία από τις αγαπημένες σου!
      Φιλιά πολλά μαζί με τις ευχαριστίες μου για άλλη μια φορά, για την άψογη φιλοξενία σου!
      Ανανεώνουμε το φωτογραφικό ραντεβού μας για το επόμενο Φωτογραφίζειν του φθινοπώρου...

      Διαγραφή
  19. Υπέροχη και ιδιαίτερη Έλλη μου! Μπράβο σου! Με έκταση πνεύματος κα οικεία έκφραση, εικόνας και σκέψης! Μου άρεσε επίσης η όλη ανάλυση του φιλμ νουάρ κι έμαθα τόσα πολλά, που αγνοούσα!
    Να έχεις ένα όμορφο ΣαββατοΚύριακο!
    Φιλάκια πολλά με μια μεγάλη αγκαλιά! :)) ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο χαίρομαι που σου άρεσαν όσα είδες και διάβασες, Κατερίνα μου!
      Να είσαι καλά, καλό Σαββατοκύριακο επίσης, να περάσεις όμορφα!
      Φιλιά πολλά! ♥

      Διαγραφή
  20. Δεν έχω λόγια για την έμπνευση της συγκεκριμένης φωτογραφίας!!!! ΥΠΕΡΟΧΗ!!!! Γιατί δεν την κάνεις πόστερ??? Φιλιά πολλά και καλό ΣΚ κοριτσάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ!
      Να σου πω την αλήθεια, το σκέφτομαι... κι αν όχι πόστερ, τουλάχιστον να βγάλω μια εκτύπωση μεγαλύτερη από αυτή μιας συνηθισμένης φωτογραφίας.
      Φιλιά κι από εμένα και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  21. Το να σκηνοθετεις μια φωτογραφία Ελλη μου θελει ταλεντο που εσύ το έχεις και με το παραπάνω θελει φαντασία και οταν το αποτελεσμα σε οικανοποιεί τοτε βγαινουν ομορφες δημιουργίες οπως οπως το καντρο σου.. οσο για τα φιλμ νουαρ.. τα είχα ακουστα δεν ήξερα την ιστορία τους και διαβαζοντας για αυτες μου θυμησε την ταινία Καζαμπλανκα να περνας ομορφα οτι και να κνεις φιλακιαααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω βγάλει ξανά σκηνοθετημένες λήψεις του εαυτού μου, όπως έγραψα και στην ανάρτηση (δεν τις έχω δημοσιεύσει), αλλά πρώτη φορά ασχολήθηκα πέρα από εμένα (θέση σώματος/μακιγιάζ κλπ) και με τη σκηνοθεσία του περιβάλλοντος χώρου. Συνήθως εκμεταλλευόμουν υπάρχοντες χώρους, ως είχαν.
      Ήταν ωραία εμπειρία, και μου δίνει τροφή για σκέψη (και έμπνευση) για τη συνέχεια.

      Χαίρομαι που σου άρεσε το αποτέλεσμα!

      Η αναφορά σου στην Καζαμπλάνκα με έκανε να ψάξω πιο λεπτομερώς τα χαρακτηριστικά της ταινίας (δεν τη θυμάμαι και πολύ καλά) και βρήκα το εξής:
      "Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της ταινίας έπαιξε η ασπρόμαυρη φωτογραφία του Άρθουρ Έντεσον.[...] Ο Έντεσον χρησιμοποίησε σκοτεινό φωτισμό που παραπέμπει στα φιλμ νουάρ και τον γερμανικό εξπρεσιονισμό". (πηγή: Βικιπαίδεια)
      Βρήκα επίσης πως η ταινία ήταν υποψήφια (ανάμεσα σε άλλες υποψηφιότητες) και για Όσκαρ Ασπρόμαυρης Φωτογραφίας.

      Να περνάς όμορφα κι εσύ, Ρούλα μου! Καλό Σ/Κ, φιλιά!

      Διαγραφή
  22. Είσαι τόσο αληθινή και ταυτόχρονα είσαι και η καλύτερη σκηνοθέτις (γιατί μου βγήκε να το γράψω έτσι? Έτσι γράφεται?) του εαυτού σου! Απίθανη λήψη! Μπράβο, μαϊμουδάκι μου!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωω... πόσο μου άρεσε αυτό που έγραψες! Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ! ♥

      Όσον αφορά τη λέξη "σκηνοθέτις": αγαπώ αυτού του τύπου τη γραφή για το θηλυκό! (Βλέπε και "καλλιτέχνις"...) Είναι από την αρχαιοελληνική λέξη, θεωρείται λόγια γραφή σήμερα, αλλά είναι σωστή.

      Φιλιά πολλά-πολλά, ομορφιά μου!

      Διαγραφή
  23. Ελλάκι μου,με ενδιαφέρον πολύ διάβασα τα περι "Νούαρ φιλμ¨" γνώριζα ελλάχιστα όσο για το" κάδρο" τίποτα απολύτως....Πάρα πολύ καλή η ιδέα την πόζας
    με όμορφο αποτέλεσμα!!! Σου ευχομαι καλό καλοκαίρι ευχάριστο και απολαυστικό!!!! Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν όσα είδες και διάβασες! Και που έμαθες κάτι καινούριο εδώ.
      Να είσαι καλά, Έφη μου, καλό καλοκαίρι να έχεις, με υγεία και όμορφες στιγμές! Φιλιά πολλά-πολλά!

      Διαγραφή
  24. Αχ, βρε Έλλη μου, πόσο σε ζηλεύω που έχεις τόσες πολλές γνώσεις, γύρω από τη φωτογραφία!!! Πόσο πολύ θα ήθελα να είχα το χρόνο να το κάνω κι εγω αυτό!!! Το σκηνικό της φωτογράφισής σου είναι πραγματικά τέλειο και όντως ως σκηνοθέτις του εαυτού σου είσαι εξαιρετική!!! Φιλιά πολλά και καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω πολλές γνώσεις, μη νομίζεις. Δεν έχω παρακολουθήσει μαθήματα ή κάτι τέτοιο. Ό,τι ξέρω (τα βασικά δηλαδή), τα έμαθα μέσω διαδικτύου, διαβάζοντας σχετική αρθρογραφία. Και μέσω των δικών μου πειραματισμών.
      Όσο τα παιδιά σου είναι ακόμη μικρά, δύσκολα θα ξεκλέψεις χρόνο για τέτοια, Κική μου. Αν το θέλεις, όμως, μπορείς αργότερα να ξεκινήσεις να το ψάχνεις - ποτέ δεν είναι αργά!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, χάρηκα που σου άρεσε η λήψη μου.
      Φιλιά πολλά κι από εμένα, επίσης καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  25. Υπέροχη η φωτογραφία! Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  26. Fotografia linda, criativa e muito artística!!!

    Ótimo domingo, boa semana!!!
    Beijinhos
    ╰⊰✿⊰ه° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ♫♪ه° ·.

    Bom domingo! Boa semana!
    Beijinhos.
    💕ه° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Wishing you a happy autumn season, my friend!
      I'll be back to you soon... that's a promise!
      Kisses!

      Διαγραφή
  28. Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου, γλυκιά μου Έλλη!
    Έχεις τον τρόπο και τη γνώση να κάνεις αριστουργήματα και αυτό είναι αξιοθαύμαστο σε σένα! ♥ ♥ ♥
    Σε ευχαριστώ για τις πλούσιες πληροφορίες που συνοδεύουν την εικόνα σου! :)
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ! ♥
      Για τη γνώση δεν ξέρω, αλλά σίγουρα έχω τη θέληση, οπότε βρίσκω (αργά ή γρήγορα) και τον τρόπο.
      Φιλιά πολλά κι από εμένα, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  29. Πόσο όμορφη συμμετοχή Έλλη μου ! Συγχαρητήρια και για την τόσο εμπεριστατωμένη αναρτηση !
    Καλό σου μήνα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Άργησα να σου απαντήσω, το καλοκαίρι βλέπεις μου έκλεψε το μυαλό... υπόσχομαι όμως να επιστρέψω σύντομα.
      Καλό μήνα, καλό φθινόπωρο σου εύχομαι!

      Διαγραφή
  30. Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν όσα είδες και διάβασες!
      :)

      Διαγραφή
  31. Περασα να σου ευχηθω καλο υπολυπο καλοκιαριου.. Ελλη μου να περνας ομορφα .. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ, Ρούλα μου! Τώρα κατάφερα να απαντήσω στο σχόλιό σου... οπότε πλέον σου εύχομαι καλό φθινόπωρο!
      Καλά να περνάς, φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  32. Έλλη μου υπεροχη και πολύ εμπνευσμένη φωτογραφία!!!!!!! Συγχαρητηρια για την συμμετοχη σου!!! Καλό μήνα, όμορφο και δημιουργικό φθινόπωρο!!! Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Φωτεινή μου! Να ξέρεις πως η γνώμη σου μετράει πολύ για μένα, μιας και ασχολείσαι (και) με τη φωτογραφία - έχω θαυμάσει πολλές λήψεις σου, μου αρέσει η φωτογραφική σου ματιά.
      Καλό μήνα να έχεις, καλό φθινόπωρο! Φιλιά πολλά! ♥

      Διαγραφή

Μη διστάσετε να μου πείτε τη γνώμη σας... Χαίρομαι πάντοτε την επικοινωνία μαζί σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...