Τρίτη 25 Απριλίου 2017

Φαράγγι Καλυψώς, Κίσσαβος


  Χρόνια πολλά και καλά σε όλους!

  Καιρό πριν από το Πάσχα πληροφορηθήκαμε για ένα ιδιαίτερο και πολύ όμορφο σημείο του Κισσάβου: το Φαράγγι της Καλυψώς

  Και εγώ και ο σύντροφός μου ζούμε, κινούμαστε και ταξιδεύουμε στην ευρύτερη περιοχή χρόνια και χρόνια τώρα, το φαράγγι αυτό όμως δεν το είχαμε ακούσει ξανά... σκεφτήκαμε λοιπόν πως τώρα ήταν η κατάλληλη ευκαιρία για να το αναζητήσουμε.

 Ψάχνοντας για περισσότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο μάθαμε πως το φαράγγι της Καλυψώς βρίσκεται στην περιοχή του Κόκκινου Νερού, πάνω από το χωριό Καρίτσα

 Σε κάποια σημεία του είναι προσβάσιμο με τα πόδια μέσω πεζοπορικών διαδρομών, ενώ σε άλλα απαιτείται η χρήση αναρριχητικού εξοπλισμού. 

 Στο φαράγγι υπάρχει πυκνή βλάστηση (κουμαριές, οξιές και πολλές καστανιές), πολλά τρεχούμενα νερά, μικροί καταρράκτες και μικρές βάθρες. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι το μυστικό ξέφωτο που βρίσκεται στην καρδιά του φαραγγιού, όπου υπάρχει ένας μεγάλος, διπλός καταρράκτης ύψους 70μ., ο οποίος καταλήγει σε μια λίμνη, κατάλληλη για κολύμπι τους ζεστούς μήνες του χρόνου. 

 Ως εδώ όλα καλά... είχαμε ήδη ενθουσιαστεί με όσα είχαμε διαβάσει. Προσπαθώντας να προγραμματίσουμε την επίσκεψή μας όμως, άρχισαν τα δύσκολα: οι πληροφορίες που βρίσκαμε στο διαδίκτυο είτε δεν ήταν σαφείς, είτε ήταν ελλιπείς, είτε ήταν συγκεκχυμένες. 

  Αποφασίσαμε τελικά να ξεκινήσουμε και να δούμε στην πορεία πώς ακριβώς θα βρούμε το φαράγγι και πώς θα κινηθούμε γενικότερα, έχοντας υπόψη μας πως δεν είμαστε έμπειροι αναρριχητές, δεν έχουμε αναρριχητικό εξοπλισμό, το αυτοκίνητό μας δεν είναι 4x4 και πως η φυσική μας κατάσταση είναι αυτή ενός μέσου ανθρώπου. 


 Οι πεζοπορικές διαδρομές για το Φαράγγι είναι δύο και έχουν ικανοποιητική σήμανση από τον ΕΟΣ (πινακίδες και κόκκινα και μπλε σημάδια). 

  Η μία διαδρομή ξεκινά από το Κόκκινο Νερό, ανεβαίνει προς την Καρίτσα και συνεχίζει έπειτα για το φαράγγι. Η άλλη ξεκινάει από την Καρίτσα (σε κάποιο σημείο οι δύο διαδρομές συναντιούνται) και συνεχίζει και αυτή προς το φαράγγι ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο. 

  Εμείς προτιμήσαμε τη δεύτερη ως πιο σύντομη και για αυτή θα σας δώσω οδηγίες σήμερα, αν θέλετε να το επισκεφθείτε.



• Ορεινή πεζοπορική διαδρομή: Καρίτσα-Φαράγγι Καλυψώς •


  Ερχόμενοι από Λάρισα, περάσαμε τα Τέμπη και στρίψαμε στη διασταύρωση για Ομόλιο-Στόμιο. Συνεχίσαμε ώσπου βρήκαμε τη διασταύρωση για την Καρίτσα. Ανεβαίνοντας το βουνό, η θέα προς τα παράλια είναι μαγευτική.




  Διασχίσαμε την Καρίτσα και αμέσως μόλις βγήκαμε από το χωριό συναντήσαμε στα δεξιά μας ένα χωματόδρομο. Αυτός ο χωματόδρομος είναι η αρχή της διαδρομής για το Φαράγγι και υπάρχει και η ανάλογη σήμανση.

 Ο χωματόδρομος είναι φαρδύς, αλλά κακοτράχαλος σε αρκετά σημεία (μεγάλες πέτρες ξεπροβάλλουν στο οδόστρωμα) έτσι δε θα έλεγα ότι είναι και ο πλέον κατάλληλος για ένα συμβατικό αυτοκίνητο (όχι δηλαδή 4x4). Τον ακολουθήσαμε για λίγο πολύ προσεκτικά και έπειτα φτάσαμε σε μια διχάλα: δεξιά ο δρόμος πηγαίνει προς την Αγ. Τριάδα, αριστερά συνεχίζει προς το Φαράγγι. Σε εκείνο το σημείο βρήκαμε χώρο και αφήσαμε το αυτοκίνητό μας για να συνεχίσουμε με τα πόδια πια.




 Κάναμε καλά, γιατί έπειτα ο χωματόδρομος είχε αρκετά δύσκολα σημεία. Η συμβουλή μου επομένως είναι να κάνετε το ίδιο αν έρθετε από αυτή την πλευρά, ώστε να μη ρισκάρετε τυχόν προβλήματα στο αυτοκίνητό σας. (Μπορείτε βέβαια να αφήσετε το αυτοκίνητο και πιο πριν, αλλά θα περπατήσετε πολύ περισσότερη ώρα και το σύνολο σχεδόν του χωματόδρομου).

  Η σήμανση του ΕΟΣ είναι πολύ βοηθητική και δεν σε αφήνει να χαθείς. Υπάρχουν σημάδια παντού, επάνω σε δέντρα και επάνω στα βράχια. 


→ Αν μάλιστα έχεις και το σκύλο σου μαζί, όπως είχαμε εμείς τη δική μας λαμπραντορίνα, να είσαι σίγουρος ότι δε θα χαθείς με τίποτα και θα περπατάς στο δάσος με ασφάλεια! Διαπιστώσαμε πως το σκυλί μας ακολουθούσε από ένστικτο το μονοπάτι (μυρίζοντας ίσως τις οσμές άλλων ανθρώπων που πέρασαν από εκεί πριν από εμάς) και επιπλέον μας προειδοποιούσε κάθε φορά που μας πλησίαζε κάποιος άλλος περιπατητής.

  Από ένα σημείο και έπειτα η διαδρομή γίνεται καθαρά δασική, που σημαίνει ότι φεύγεις από το χωματόδρομο και κινείσαι πια σε ένα στενό μονοπάτι, χωμένο μέσα στο πυκνό δάσος.



  Παρόλο που η διαδρομή δεν αναφερόταν στο διαδίκτυο ως ιδιαίτερα δύσκολη, στο τελευταίο κομμάτι της αμέσως πριν το ξέφωτο και τον καταρράκτη ήταν αρκετά απαιτητική και κουραστική. Χρειάστηκε να αναζητήσουμε μακριά ξύλα για στηρίγματα και να κάνουμε δύσκολες και απότομες καταβάσεις στο στενό μονοπάτι, πάνω από ρίζες και ανάμεσα από μεγάλα βράχια.

  Φτάνοντας όμως στο ξέφωτο, αυτό που αντικρίζεις (και το οποίο παραμένει ως το τέλος πολύ καλά κρυμμένο) σε αποζημιώνει. Πρόκειται για ένα μοναδικό θέαμα... και εδώ, θα αφήσω τις εικόνες να μιλήσουν.



Η πρώτη εικόνα της λίμνης που αντικρίζεις, 
φτάνοντας στο τέλος του δασικού μονοπατιού.



Και ο μεγάλος καταρράκτης.




Τα νερά είναι κρυστάλλινα και παγωμένα...


... και υπάρχει άπλετος χώρος για ξεκούραση.



 Για να φτάσουμε από το σημείο όπου αφήσαμε το αυτοκίνητο ως τον καταρράκτη, περπατήσαμε λίγο παραπάνω από μιάμιση ώρα (ο χρόνος είναι χωρίς στάσεις και με μέτριας ταχύτητας περπάτημα). 

→ Το βηματόμετρό μας έδειξε περίπου 13.700 βήματα πήγαινε-έλα... και το αναφέρω ενδεικτικά, αν θέλετε να υπολογίσετε κατά προσέγγιση πόση απόσταση πρόκειται να διανύσετε αν ακολουθήσετε την ίδια διαδρομή.




  Για μένα κατάλληλες εποχές για να επισκεφθείτε το σημείο είναι η άνοιξη και το τέλος του καλοκαιριού / αρχή του φθινοπώρου. Το κατακαλόκαιρο μπορεί να φαντάζει ιδανικό αν σκοπεύετε να κάνετε μπάνιο στην παγωμένη λίμνη, δεν το προτείνω όμως και τόσο για πεζοπορία· η υπερβολική ζέστη κουράζει πολύ και δεν ευνοεί το άνετο περπάτημα. Επίσης τότε τα νερά μειώνονται λόγω εποχής, αλλά και επειδή αντλούνται (χωρίς άδεια φυσικά) από τους ντόπιους αγρότες για να ποτιστούν τα καστανοπερίβολα της περιοχής (στη φωτογραφία πιο πάνω φαίνονται τα τοποθετημένα λάστιχα...) 

 Φορέστε οπωσδήποτε καλά αθλητικά παπούτσια, θα σας βοηθήσουν πολύ στις καταβάσεις σας, και πάρτε μαζί σας νερό. Εννοείται πως στο κέντρο του φαραγγιού και στο σημείο του καταρράκτη δεν υπάρχει σήμα, έτσι δεν θα έχετε καθόλου τηλέφωνο.

  Σε κάθε περίπτωση επειδή πρόκειται να βρεθείτε μέσα στην καρδιά της κοίτης του ρέματος, συνιστώ να μην επισκεφθείτε το σημείο έπειτα από βροχερές περιόδους. Θεωρώ πως έτσι ίσως ρισκάρετε να συναντήσετε αλλαγές στην κοίτη ή στα τελευταία μέτρα του μονοπατιού, ή ακόμη χειρότερα αλλαγές στην ποσότητα των νερών ή ενδεχόμενες πτώσεις βράχων. 

 Εμείς πήγαμε στις 22 Απρίλη, μόνοι μας, χωρίς κάποιον οδηγό/συνοδό· ο καταρράκτης δεν είχε υπερβολική ροή, η λίμνη ήταν ήρεμη, η κοίτη ήταν εύκολα προσβάσιμη και κάποιες μικρότερες βάθρες κάτω από τον καταρράκτη (και τη μεγάλη βάθρα) ήταν χωρίς καθόλου νερό ή με ελάχιστο νερό και στάσιμο. 




  Έπειτα από περίοδο βροχών ίσως να γεμίζει όλη η κοίτη (δεν το γνωρίζω σίγουρα αυτό για να σας το πω) και πιθανόν να μη μπορείτε να προσπελάσετε το σημείο όπως το προσπελάσαμε εμείς.


 Αν επιχειρήσετε αυτή την εξόρμηση, σας υπόσχομαι πως θα έχετε μια αξέχαστη εμπειρία. Τυχόν απορίες σας τις συζητάμε στα σχόλια! 


  Καλές διαδρομές!



50 σχόλια:

  1. Αχ μου είχαν λείψει τα post με τις περιπλανήσεις σας!!
    Καλά βρε θηρίο πως τα καταφέρνεις και θυμάσαι τοοοόσες λεπτομέρειες και με ανάλυση κιόλας; (θα μπορούσες να γίνεις καταπληκτική ξεναγός)
    Πολύ χάρηκα με την περιπετειώδη -μπορεί δύσκολη αλλά μαγική- εξόρμηση!!
    Γεια σου Μόνααα ♥‿♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Κι εμένα μου είχε λείψει να σας πάρω βόλτα μαζί μου. Είχα πολύ καιρό τώρα!
      Γενικά έχω καλή μνήμη, χεχε! Πέρα από αυτό όμως, είναι και αρκετά πρόσφατη αυτή η εξόρμηση - πήγαμε εκεί μόλις πριν από 3 μέρες! Άσε που 13.700 βήματα δεν ξεχνιούνται εύκολα. :)
      Κι εμείς το χαρήκαμε, ήταν μαγικό το μέρος.
      Η Μόνα λέει γαβ (=γειαααα!). Ακόμα κουρασμένη είναι η καημένη...

      Διαγραφή
  2. Εκπληκτικές φωτογραφίες! Εύχομαι να μας πάρεις μαζί σου και σε άλλες τέτοιες εξορμήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Pippi μου, χαίρομαι που σου άρεσαν! Θα προσπαθήσω να επισκεφθούμε και άλλα μέρη μαζί, σύντομα.
      Έως τότε (αν δεν το έχεις υπόψη σου) μπορείς να δεις πού αλλού έχουμε πάει ως τώρα, πηγαίνοντας στη σελίδα "Διαδρομές" στο αριστερό πλάι του ιστολογίου μου.
      Ή εναλλακτικά, πληκτρολογώντας https://funkymonkey-handmadecreations.blogspot.gr/p/blog-page_20.html
      Καλό σου βράδυ! :)

      Διαγραφή
  3. Τι υπέροχη βόλτα μας πήγες! Εντάξει μας έβγαλες τη ψυχή στο περπάτημα αλλά αποζημειωθήκαμε!! Υπέροχα! Χαίρομαι που πέρασες καλά.
    Καλή επιστροφή πια στα καθημερινά
    Να σαι καλά Έλλη μου
    Η Μόνα χάρηκε που σε είδε;
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε η βόλτα, Άννα μου! Όντως είχε λίγο παραπάνω περπάτημα, αλλά άξιζε τον κόπο, έτσι δεν είναι;
      Η Μόνα χάρηκε απίστευτα (και με εμένα, και με το βουνό!)
      Να είσαι καλά κι εσύ, φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Λίγες φορές έχω κάνει τέτοιες δύσκολες πεζοπορίες
    αλλά όταν φτάνεις στο στόχο σου η ανταμοιβή σε ξεκουράζει!!!
    Πολύ την χάρηκα τη διαδρομή σου!!

    Να είσαι καλά Έλλη μου ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς είναι, όπως τα λες!
      Να σου πω την αλήθεια κι εγώ το ίδιο· όσες φορές έκανα κάποιες πεζοπορικές διαδρομές ήταν πολύ πιο εύκολες. Στην αρχή αντιμετώπισα το όλο θέμα με σκεπτικισμό, γιατί δεν ήξερα τι ακριβώς να περιμένω όσον αφορά τη διαδρομή: πόσο εύκολη; Πόσο δύσκολη; Όπως είπα, οι πληροφορίες που έβρισκα ήταν μπερδεμένες... Χαίρομαι όμως που δεν αφήσαμε την ευκαιρία να πάει χαμένη και που γνωρίσαμε αυτό εδώ το κρυμμένο διαμάντι του Κισσάβου. Χαλάλι του η κούραση και οι μετέπειτα πόνοι στους μυς των ποδιών! :)
      Να είσαι καλά κι εσύ, Ελένη μου, φιλιά! ♥

      Διαγραφή
  5. Έλλη μου είσαι υπέροχη ξεναγός και φωτογράφος. Αν έμενα σε αυτή την περιοχή σίγουρα θα έκανα μια τέτοια εξόρμηση που μετά τις οδηγίες σου θα ήμουν και προετοιμασμένη.
    Καλά να περνάς.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωω... σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου για τα καλά σου λόγια!
      Προσπάθησα να δώσω όσο καλύτερες πληροφορίες μπορούσα, για να βοηθήσω όσους τυχόν θελήσουν να επισκεφθούν μόνοι τους το σημείο (χωρίς οδηγό εννοώ) και δεν είναι σίγουροι (όπως δεν ήμαστε αρχικά κι εμείς) για το βαθμό δυσκολίας και για το τι ενδέχεται να αντιμετωπίσουν.
      Καλά να περνάς κι εσύ, φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Χρόνια πολλά Ελλη μου !!! Αυτήν τη διαδρομή θα την διάλεγα με χίλια!!!Πρώτον γιατί λατρεύω τους καταρράκτες και συνεπώς το υδάτινο στοιχείο με ελκύει !! Η περιγραφή σου εξαιρετική , οι φωτογραφίες επίσης και η διαδρομή εύκολη για μένα !!!Εχω διασχίσει το φαράγγι της Σαμαριάς δύο φορές και τα συναισθήματα απερίγραπτα!!! Ευχαριστούμε για την όμορφη ξενάγηση !!ΣΕ φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλά Νικόλ μου!
      Βάλε την στα υπόψη, λοιπόν! Και μακάρι κάποια στιγμή να σου δοθεί η ευκαιρία να πας στο σημείο.
      Όσον αφορά το Φαράγγι της Σαμαριάς, το ήθελα πολύ, αλλά δεν το τόλμησα. Φοβήθηκα πως δε θα μπορούσα να τα βγάλω πέρα, πολλές οι ώρες για να το διασχίσεις και μεγάλη η απόσταση... Δεν είμαι και τόσο fit! Κι αν βάλεις ότι τότε ήμουν και φανατική καπνίστρια... καταλαβαίνεις ότι μειονεκτούσα στο θέμα της αντοχής.
      Να είσαι καλά, φιλιά κι από εμένα.

      Διαγραφή
  7. Τελικά πόσο ζωή δίνουν τα ταξίδια....! να τα ζείτε παιδιά μου με κάθε όμορφο τρόπο. Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο δίνουν Γιάννη μου... άλλος άνθρωπος γυρνάς!
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  8. Χρόνια Πολλά Έλλη μου.
    Φου φου φου. Κουράστηκα, στάσου να πάρω μια ανάσα.
    Χρόνια έχουμε να κάνουμε τέτοια εξόρμηση. Η τελευταία πρέπει να ήταν στα Ζαγοροχώρια.
    Τώρα δεν με παίρνει άλλο νομίζω.
    Να πηγαίνετε εσείς για να βλέπουμε κι εμείς.
    Πάντως από την Καρίτσα,θυμάμαι το καφενείο της πλατείας και τους φανταστικούς μεζέδες. 😊😊😊😊
    Αν ξαναπάτε, θυμίσου το.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ για την πληροφορία! Η αλήθεια είναι πως δε μείναμε καθόλου στην Καρίτσα, απλά τη διασχίσαμε. Σε μια επόμενη φορά θα το θυμάμαι και θα το αναζητήσω.
      Φιλιά πολλά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  9. Τρελαίνομαι για εξορμήσεις στην φύση. Και με τέτοιες αναρτήσεις είναι σαν να ταξιδεύω μαζί σου.
    Πολύ όμορφα Έλλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μαρία μου! Ήμουν σίγουρη ότι θα απολάμβανες την ανάρτηση... έχω καταλάβει ότι αγαπάς κι εσύ τη φύση.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Αχ! τρελαίνομαι να βλέπω τέτοια αν και είναι κάτι που με πληγώνει.Κάποτε με τον άνδρα μου πηγαίναμε συνέχεια τέτοιες διαδρομές.Περπατούσαμε θυμάμαι στοπ μονοπάτι για τον Όλυμπο και σε ένα σωρό τέτοιες διαδρομές.Τώρα ακόμη και να περπατήσω μέσα στο..σούπερ μάρκετ χρειάζομαι μπαστουνάκι.Λοιπόν "περπάτησα" μαζί σου σε μία διαδρομή που δεν την ήξερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Αχτίδα μου τι να πω... κατανοώ το πώς νιώθεις. Χαίρομαι που, έστω και με αυτό τον τρόπο, κατάφερα να σε πάρω μαζί μου σε μια δασική διαδρομή που δε γνώριζες, και να σου θυμίσω έτσι όμορφες αναμνήσεις από τις περιηγήσεις σας τότε.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  11. Άντε, εξαπλώθηκε κι από δω η φωτογραφική σου μανία; Χαχα! Το ρεπορτάζ πανέμορφο, όπως και οι φωτογραφίες φυσικά! Μα πάνω από όλα, είναι η ομορφιά τής φύσης και της απόδρασης βεβαίως βεβαίως ;) Πολλά φιλιά ομορφιά μου ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η φωτογραφική μου μανία ξεκίνησε από εδώ... και εξαπλώθηκε έπειτα στο Elli Economou Photography! ;-)
      Δεν έχω καλύτερο από τις βόλτες στη φύση. Πόσο μάλλον όταν καταλήγουν σε τέτοιους κρυμμένους θησαυρούς!
      Φιλιά κι από εμένα και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  12. τι ομορφη η φυση την ανοιξη! χρωματα ηχοι κ αρωματα παντου!!
    να ειστε καλα να ξαναπατε τοσο ομορφη περιπλανηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πανέμορφη, σε καλεί να την ανακαλύψεις.
      Σε ευχαριστούμε Λίτσα μου!

      Διαγραφή
  13. °.♪♫╮
    Fotografias belíssimas!
    Imagino os cenários e as paisagens ao vivo!...

    Bom fim de semana com tudo de bom!
    Beijinhos.
    ╰⊰✿⊰ه° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. It was such a beautiful place... Really breathtaking!
      Have a good new month of May, dear friend. Thank you very much for visiting.
      Kisses and hugs!

      Διαγραφή
  14. Δεν μπορώ να μη σχολιάσω πρώτα τις λεπτομέρειές σου! Με εντυπωσίασαν, γιατί έχω μνήμη χρυσόψαρου!
    Έτσι κι αλλιώς όμως υπέροχο οδοιπορικό, σε ξεσηκώνει και ζήλεψα την εμπειρία σας. Γιατί, δυστυχώς, εμπειρία είναι να βρεθείς σε ένα τέτοιο μέρος, αν και η Ελλάδα μας είναι γεμάτη.
    Πάντα τέτοια, Έλλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν την έχεις πατήσει ψάχνοντας εσύ για λεπτομέρειες (και μη βρίσκοντας της προκοπής) κινείσαι αλλιώς μετά... χιχι! Δεν είμαστε όλοι έμπειροι πεζοπόροι, ούτε όλοι ασχολούμαστε με ραπέλ. Τόσο απλά! Η βασική απορία που είχα όσο έψαχνα στο νετ για πληροφορίες ήταν: "Μπορούμε να το κάνουμε; Με αυτό το αυτοκίνητο, αυτές τις γνώσεις και αυτή τη φυσική κατάσταση;" και απάντηση δεν έβρισκα. Ε, λοιπόν, ναι, μπορέσαμε. Κι αφού μπορέσαμε εμείς, μπορούνε κι άλλοι! (γι΄αυτό και οι εκτενείς πληροφορίες που παρέθεσα εδώ)
      Έχεις δίκιο, ήταν απίστευτη εμπειρία και τη συνιστώ σε όσους αγαπούν τη φύση και αρέσκονται στο να ανακαλύπτουν κρυφές γωνιές της.
      Να είσαι καλά, σε ευχαριστώ και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  15. Είναι πολλά τα βήματα Έλλη μου!... Να φανταστείς πως το ατομικό μου ρεκόρ είναι γύρω στα οχτώ χιλιάρικα... Εντάξει, το οδοιπορικό προς τον επίγειο παράδεισο που μας πήγες, ήταν φανταστικό! Μπαίνει στα υπόψη για μελλοντικές μας αποδράσεις.
    Πάντα τέτοια να ευχηθώ και καλή Πρωτομαγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολλά, όντως!
      Νομίζω ότι αυτά ήταν το δικό μου ατομικό ρεκόρ (το προηγούμενο ρεκόρ μου είχε να κάνει με τη διάσχιση του Αγιοφάραγγου στην Κρήτη, αλλά δεν ήταν τόσο απαιτητικό εκείνο).
      Χαίρομαι που το βάζεις στα υπόψη, αν το καταφέρετε θα το ευχαριστηθείτε, στο υπογράφω!
      Να είσαι καλά και καλό μήνα να έχουμε.

      Διαγραφή
  16. Καλή σου μέρα και καλό μήνα αγαπητή μου φίλή. Υπέροχος περίπατος. Τον απόλαυσα. Να σου πω ότι μετά από την επίθεση που δέχτηκα τα http://eftanhsa.blogspot.co και http://hellascafe.blogspot.com είναι έτοιμα προσ δράση και θα εκτιμήσουν την εποίσκεψή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα επίσης, Ντένη. Να είσαι καλά, χαίρομαι που απόλαυσες το οδοιπορικό.
      Για την επίθεση που αναφέρεις δεν έχω ενημερωθεί, φοβάμαι... τι σου συνέβη;
      Όπως και να έχει, θα περάσω από εσένα με την πρώτη ευκαιρία και θα τα πούμε και εκεί.

      Διαγραφή
  17. Τι υπέροχη βόλτα μας πήγες, 'Ελλη μου!!!
    Όμορφη διαδρομή, δύσκολη βέβαια για την δική μου ηλικία, αλλά ήταν σαν να σας ακουλουθούσα.
    Τέλειος ο καταρράκτης και η λίμνη του!!!
    Καλό μήνα, σου εύχομαι, και καλή συνέχεια στις εξερευνήσεις σας!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριάννα μου δε σου κρύβω πως ήταν δύσκολη και για τη δική μου ηλικία (χεχε!) αλλά... χαίρομαι ειλικρινά που το κάναμε. Και χαίρομαι επίσης που όσα είδες και διάβασες σου άρεσαν!
      Καλό μήνα επίσης και πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  18. Ελλη μου καλο μηνα εχω καιρο να κανω επισκεψεις στα μπλογκ των φιλων...αυτη εδω με ταξιδεψε σε ενα υπεροχο μερος, τι θεαμα αυτη η λιμνη!! αυτο το τυρκουαζ νερο με μαγευει, ειναι η Ελλαδα τελικα ενας θησαυρος και θελω να τη γνωρισω σιγα σιγα, ευχομαι να παρνας παντα ετσι ομορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα επίσης, Μαίρη μου! Χαθήκαμε, κι εγώ έχω καιρό που δεν πολυμπαίνω εδώ, λόγω έλλειψης χρόνου...
      Χαίρομαι που σου άρεσε τούτη η γωνίτσα του Κισσάβου, σου εύχομαι να καταφέρεις να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα και να γνωρίσεις και αυτή, και άλλες τόσες όμορφες γωνίτσες που έχει η χώρα μας.
      Καλά να περνάς κι εσύ, φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Καλό σου μήνα Ελλη μου!! Δεν έχω πάει ποτέ σε αυτό το φαράγγι!! Πόσο όμορφες φωτό!! Φαντάζομαι μπόλικο το περπάτημα αλλά σας αποζημίωσε η θέα με το παραπάνω!! Πάντα τέτοια και με το καλό και σε άλλες εξορμήσεις!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Μαριλένα μου! Να είσαι καλά κοπέλα μου. Φιλιά πολλά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  20. Μετα απο καιρό ηρθα να σου πω μια καλησπερα Ελλη μου αφου δεν μπορουσα να το κανω νωριτερα...λογο επισκευης.!!!
    Εκανα την βολτα σε όσα δεν ειχα δει εστω και ετεροχρονισμενα θα σου γραψω σχολιο εδώ....οπως λεμε τρια σε ενα για τις ομορφες και σικατες λαμπαδες σου.. οπως και τα πανεμορφα κανδρακια σου με τα χελιδονια... θαυμασια ιδέα.. ζηλεψα...!!
    Οσο για τις οδηγίες το πως θα παμε στη ομορφη περιοχή του φαραγιού..πολύ χρησιμες για όσους το τολμησουν... θα τους αποζιμιωσει σιγουρα η φυση γυρω...!!
    Ποσο χαιρομαι τετοιες αποδρασεις.. εστω και απο φωτογραφιες και περιγραφες Ελλη μου μια που ειναι δυσκολο πια για εμας να τις δουμε απο κοντα... να είσαι καλα και να περνας ακομα καλύτερα..
    Να έχεις καλο μηνα με πολλες ομορφες αποδρασεις... φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επισκευής; Καλάάάααα... έχω χάσει πολλά επεισόδια... (ούτε εγώ κατάφερα να περάσω, ελπίζω να καταφέρω σύντομα)
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και για το χρόνο που μου αφιέρωσες, διαβάζοντας και τις προηγούμενες δημοσιεύσεις. Χαίρομαι που σου άρεσαν όσα είδες και διάβασες.
      Καλό μήνα με υγεία και με όμορφες στιγμές! Να περνάς υπέροχα. Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  21. Τελικά Έλλη μου πόσα πράγματα υπάρχουν δίπλα μας και ούτε καν τα ξέρουμε! Εγώ να δεις πόσα ανακάλυψα φέτος στο νομό μου, με αφορμή το καθημερινό ταξίδι μου για το σχολειό!!!Εντάξει εσείς το απογειώσατε το θέμα γιατι τελικά το μέρος είναι ονειρεμένο! Τέλεια διαδρομή, πανέμορφα τοπία!!!Τι να πω γι' αυτή τη μαγική χώρα; Να περνάτε πάντα τέλεια γλυκιά μου, φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα Κική μου!
      Πράγματι... με ένα πρόχειρο γκάλοπ που έκανα (σε διάφορες ηλικίες, χιχι!) κανείς δεν είχε υπόψη του αυτό το μέρος. Και είναι δίπλα στα πόδια μας!
      Εσύ φαντάζομαι πόσα μέρη βρήκες... κάνεις αρκετό δρόμο καθημερινά από όσο έχω καταλάβει. Λοιπόν, για πες, μπας και τα βάλω κι αυτά στα υπόψη! Πετώ τη σκούφια μου για εξερευνήσεις!
      Να περνάς πάντα καλά κι εσύ, πολλά φιλιά σου στέλνω!

      Διαγραφή
  22. Αμφιβάλλω αν θα καταφέρω να ακολουθήσω ποτέ τη συγκεκριμένη διαδρομή, αλλά κρατάω τις οδηγίες σου γιατί ποτέ δεν ξέρεις!!
    Πολύ θα ήθελα πάντως να την κάνω τώρα...οι υπέροχες φωτογραφίες σου μου άνοιξαν την όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως λες κι εσύ (και συμφωνώ) ποτέ δεν ξέρεις! Ίσως κάποια στιγμή σε φέρει ο δρόμος προς τα μέρη μας και αποφασίσεις να βρεις το φαράγγι.
      (τώρα πάντως δε θα σου το συνιστούσα... νύχτωσε!! Χεχε!)
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Προβάλλουμε και από την πλευρά μας το αξιόλογο θέμα σου στη στήλη «ΕΜΦΑΣΗ» του blog «Ευρυτάνας ιχνηλάτης». Η συγκεκριμένη στήλη (σ.σ. είναι αυτή με το σκίτσο που αναπαριστά ένα πιτσιρίκο που μοιράζει εφημερίδες!) βρίσκεται στην κάθετη πλαϊνή μπάρα του ιστολογίου μας και η προβολή γίνεται με απευθείας παραπομπή στο δικό σου ιστότοπο. Καλή συνέχεια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια και για την μεγάλη τιμή που μου κάνετε να προβάλλετε στο χώρο σας τη δημοσίευσή μου. Να είστε καλά και καλή συνέχεια επίσης!

      Διαγραφή
  24. ΑΘΑΝΑΣΙΑ15/6/23, 8:11 μ.μ.

    Καλησπέρα. Πριν από λίγο γυρίσαμε από τον καταρράκτη!!!!!! Πραγματικά η περιγραφή που κάνετε μας βοήθησε πολύ και στην οργάνωση και στην πορεία μετά. Σας ευχαριστώ πολύ. Μαγευφικότατο το τοπίο. Σε αποζημίωνει και σε αναζωογονεί . !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Πολύ χαίρομαι που βοήθησα. Το τοπίο αυτό είναι από τα αγαπημένα μου.
      Η δημοσίευση αυτή είναι από το 2017... σίγουρα θα συναντήσατε κάποιες αλλαγές (μόνο και μόνο από τα διάφορα καιρικά φαινόμενα τόσων ετών ίσως κάποια σημεία της πορείας να τα βρήκατε διαφορετικά), από ό,τι καταλαβαίνω όμως αφού μπορέσατε και το επισκεφθήκατε τα πράγματα δεν άλλαξαν δραστικά.
      Ευχαριστώ που περάσατε και μου αφήσατε το σχόλιο, ήταν ωραία να ξέρω ότι σας βοήθησαν οι οδηγίες μου. Να είστε καλά!

      Διαγραφή

Μη διστάσετε να μου πείτε τη γνώμη σας... Χαίρομαι πάντοτε την επικοινωνία μαζί σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...