Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

Μπλε/πράσινο κολιέ με ημιπολύτιμους λίθους


  Αγαπημένα χρώματα τα πράσινα και τα μπλε... και ειδικά συνδυασμένα μαζί, πάντοτε μου έφερναν στο νου καλοκαίρι. Και θάλασσα! 

 Μια δημιουργία μου λοιπόν σε αυτές τις αποχρώσεις, με ημιπολύτιμους λίθους στους οποίους έχω ιδιαίτερη αδυναμία. 



Κολιέ σε μπλε & πράσινες αποχρώσεις
αλυσίδα, ημιπολύτιμοι λίθοι (αμαζονίτης, λάπις λάζουλι), κρυσταλλάκι



Info:

Λάπις λάζουλι (lapis lazuli)

 Βαθύς μπλε ημιπολύτιμος λίθος με χρυσές πινελιές. Το όνομά του προέρχεται από τη λατινική λέξη «lapis» που σημαίνει πέτρα, και την αραβική/περσική λέξη «λαζουάρ» (لاجورد lājaward) που σημαίνει μπλε. 

 Η αξία του στην τέχνη είναι ανυπολόγιστη, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί σε κοσμήματα, γλυπτά και φυλαχτά για χιλιάδες χρόνια και από διάφορους λαούς.

 Ήταν από τους πρώτους λίθους που επεξεργάστηκαν οι άνθρωποι για να φορεθεί ως κόσμημα και υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλής κατά την αρχαιότητα στους λαούς της Μεσοποταμίας, της Αιγύπτου, της Περσίας, της Ελλάδας και της Ρώμης. Θεωρήθηκε από αρκετούς πολιτισμούς ως μια ιερή ή βασιλική πέτρα.

 Κατά το Μεσαίωνα το lapis lazuli χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή χρωμάτων τέμπερας ή λαδιού. Οι ζωγράφοι το μετέτρεπαν σε σκόνη και έπειτα το ανακάτευαν με άλλα υλικά, δημιουργώντας την ουλτραμαρίνα, ένα πολύ ακριβό και πολύ δημοφιλές χρώμα στους ζωγράφους της Αναγέννησης (και ιδιαίτερα του Μιχαήλ Άγγελου). Το όνομα προέρχεται από την ιταλική λέξη oltramarino που σημαίνει "πέρα από τις θάλασσες". Η ουλτραμαρίνα αποτέλεσε ένα από τα χαρακτηριστικότερα χρώματα των έργων της εποχής. (πηγή)

 Στο κολιέ, έχει χρησιμοποιηθεί σε chips. 


Αμαζονίτης (amazonite):

 Λίθος αδιαφανής, με γαλαζοπράσινο χρώμα που συνήθως εμπεριέχει πιο έντονα πρασινωπά «νερά». 

 Το όνομά του προέρχεται από τον ποταμό Αμαζόνιο. Ονομάζεται και Νεφρίτης του Αμαζονίου ή Πέτρα του Αμαζονίου.

 Χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην Αρχαία Αίγυπτο για την κατασκευή μαγικών φυλαχτών, καθώς και σε άλλα αντικείμενα, μιας και οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι φέρνει καλή τύχη. Ήταν γνωστός από την εποχή των Φαραώ και η αξία του στη Μέση Ανατολή ήταν μεγάλη. (πηγή)



42 σχόλια:

  1. Πανέμορφο κολιέ! Μπράβο Έλλη! Να το χαρείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια τρέλα με τις ημιπολύτιμες πέτρες
    την έχω από παλιά
    Το κολιέ πολύ πρωτότυπο!!!!
    Μπράβο Έλλη μου

    Σε φιλώ γλυκά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, κι εγώ! Παλιά διάβαζα μανιωδώς πληροφορίες γι΄αυτές (προσμίξεις, βαθμοί σκληρότητας, δημιουργία κρυστάλλων...)
      Σε ευχαριστώ πολύ Ελένη μου. Φιλιά κι από εμένα ♥

      Διαγραφή
  3. "Δυο πράσινα μάτια με μπλε βλεφαρίδες"-
    λέει 1 τραγούδι..
    Ό,τι θυμάμαι,χαίρομαι,ε; χιχι
    Τέλειο το κολιέ σου!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χε χε, ναι! Δεν το είχα συνδυάσει έτσι, αλλά ταιριάζει (χρωματικά τουλάχιστον!)
      Να είσαι καλά Γιούλη μου, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για το πέρασμά σου.

      Διαγραφή
  4. Εξαιρετικό !!! Ο συνδυασμός μπλέ/πράσινο , μαγευτικός και οι ημιπολύτιμες που επέλεξες για το κολιέ σου ιδανικές !!! Να το χαρείς με υγεία !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κλαυδία μου! Χαίρομαι που σου άρεσε!

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος11/6/17, 6:52 μ.μ.

    Αχ τρελαίνομαι για καλοκαιρινές δημιουργίες με αυτά τα χρώματα! Καλοφόρετο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ, είναι τα αγαπημένα μου!
      (Βασικά το γαλαζοπράσινο είναι το χρώμα μου, αυτό που δεν το λες ούτε μπλε, ούτε πράσινο...)
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  6. Καλοφόρετο και μπράβο σου Έλλη μου!
    Με άσπρο μακό θα κάνει στράκες :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όμορφο και πρωτότυπο το σχέδιο στο κολιέ σου Έλλη μου! Καλοφόρετο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα, πολύ όμορφο και λιτό όπως μου αρέσει .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε! Απλό τεχνικά, θαυματουργό οπτικά... χιχιχι!

      Διαγραφή
  9. Αγαπημένος συνδυασμός χρωμάτων. Από κάποια στιγμή και μετά κόλλησα με αυτό το συνδυασμό. Τον είχα στο σπίτι και πάνω μου, παντού!!!
    Και, φυσικά, μου αρέσουν πολύ οι πετρούλες στα κοσμήματα. Το κολιέ πραγματικά όμορφο, Έλλη μου, μπράβο σου.
    Φιλιά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έχω κολλήσει εδώ και χρόνια... τον λατρεύω. Να τον βλέπω, να τον φοράω, τα πάντα! Μου φαίνεται φρέσκος, δροσερός και με ταξιδεύει.
      Φιλιά πολλά κι από εμένα και σε ευχαριστώ! ♥

      Διαγραφή
  10. Πιο επίκαιρο από ποτέ! ;)
    Καληνυχτούδια (!) και φιλιά ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άντε να δούμε. Ελπίζω να μη με διαψεύσει ο καιρός, μας τα μουσκέψει πάλι και έχουμε Νοέμβριο μες το κατακαλόκαιρο! Και βγει και εκτός εποχής το κολιέ μετά...
      :)
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Μ'αρέσει πολύ! Καλοφόρετο και να το χαρείς όσο δεν παίρνει...
    Χρήσιμες και οι πληροφορίες σου.
    Να σαι καλά Έλλη μου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Άννα μου, κι εσύ να είσαι καλά! Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. το βλέπεις και σου θυμίζει καλοκαίρι...απλα!
    καλοφόρετο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα χρώματα είναι τόσο.. εσύ!!
    Είναι χαρακτηριστικά σου.
    Υπέροχο φίλη μου!

    ( ˘ ³˘)❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τη θυμάμαι την αδυναμία σου στα χρώματα αυτά. Όπως επίσης ότι τολμάς ( κάτι που δεν συνηθίζω εγώ ! αχαχαχ!)
    Μπράβο Έλλη μου, υπέροχο! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έχω πει τόσες φορές, πώς να μην το θυμάσαι! Τα αγαπώ τόσο που δεν κρύβεται... χιχι!
      Ναι, τολμάω κι όπου βγει. Άλλωστε μια ζωή την έχουμε. Κρίμα να είναι βαρετή!
      Σε ευχαριστώ πολύ! :)

      Διαγραφή
  15. Δεν είναι ότι είναι πολύ όμορφο το κολιέ που έφτιαξες Ελλη μου .. αλλά και οι πληροφορίες που μαθαίνουμε για τους ημιπολύτιμους λίθους εξαιρετική και ιδιαίτερη η δημιουργία σου Ελλη μου.. να περνάς όμορφα φιλάκιαααα..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν όσα είδες και διάβασες!
      Να περνάς όμορφα κι εσύ, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Πολύ πολύ όμορφο και γουστόζικο!!! Μπράβο σου Ελλη μου!!
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ κοριτσάρα μου! Φιλιά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  17. Να που μαθαίνουμε και χρήσιμες πληροφορίες για την ιστορική διαδρομή των ημιπολύτιμων λίθων. Καλές δημιουργίες να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είστε καλά!
      (Θα προτιμούσα να μου μιλάτε στον ενικό, αν δεν υπάρχει πρόβλημα... είμαστε όλοι φίλοι εδώ).

      Διαγραφή
  18. Ελλη μου, ειναι πολυυυ ομορφο!!!! Εχω κι εγω αδυναμια στους ημιπολυτιμους λιθους!!! Καλο καλοκαιρι!!! Σε φιλω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τους αγαπώ! :)
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε. Φιλιά, καλό καλοκαίρι να έχεις, να περάσετε τέλεια!

      Διαγραφή
  19. Και αδυναμία έχω στους ημιπολύτιμους λίθους και οι συγκεκριμένοι είναι αγαπημένοι μου αλλά και τα χρώματα είναι αυτά που προτιμώ το καλοκαίρι. Τέλεια κοριτσάκι μου... φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάρηκα που σου άρεσε, Χριστίνα μου! Να είσαι καλά και να περνάς πολύ-πολύ όμορφα. Φιλιά!

      Διαγραφή
  20. Εξαιρετικός συνδυασμός χρωμάτων και σχηματος!
    Συγχαρητηρια Ελλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μη διστάσετε να μου πείτε τη γνώμη σας... Χαίρομαι πάντοτε την επικοινωνία μαζί σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...